În perioadele 25-26 decembrie 2024 și 1-2, 6-7 ianuarie 2025, numărul de Call Center ENGIE nu va fi disponibil. Te invităm să verifici programul centrelor noastre de relații cu clienții aici sau să folosești formularul de contact online.
Clienții ENGIE Romania nu sunt afectați de decizia de renunțare la statutul de FUI

Clienții ENGIE Romania nu sunt afectați de decizia de renunțare la statutul de FUI

Decizia ENGIE de renunțare la statutul de Furnizor de Ultimă Instanță (FUI) nu afectează portofoliul de 1,9 milioane de clienți existenți, ci este o abordare prudentă și responsabilă care să asigure continuitatea alimentării cu gaze naturale pentru clienții săi.

Statutul de furnizor de ultimă instanță (FUI) înseamnă preluarea clienților acelor furnizori care au renunțat de licența de furnizare. ENGIE Romania S.A. a notificat A.N.R.E., la sfârșitul lunii octombrie, cu privire la renunțarea statutului de furnizor de ultimă instanță începând cu data de 15.12.2021. Decizia de renunțare a fost luată având în vedere evoluția fără precedent a prețurilor gazelor naturale și contextul de incertitudine generată de imposibilitatea de a previziona din timp preluarea clienților acestor furnizori și de a asigura pentru aceștia cantitățile necesare de gaze.

În decurs de doar două săptămâni, ENGIE Romania a preluat aproximativ 20.000 de clienți din portofoliul a trei furnizori care au renunțat la licența de furnizare de gaze naturale. Pe lângă efectele operaționale generate de preluarea acestor clienți, schema de sprijin recent intrată în vigoare creează dezechilibre financiare majore pentru companie. Mecanismul actual de plafonare prevăzut de Legea 259/2021 nu asigură recuperarea integrală a costurilor reale de achiziție ale ENGIE Romania deoarece este luat în considerare prețul mediu de achiziție aplicabil în perioada 1 aprilie 2021-31 martie 2022 și nu prețul de piață la care achiziționăm gazele.