În perioadele 25-26 decembrie 2024 și 1-2, 6-7 ianuarie 2025, numărul de Call Center ENGIE nu va fi disponibil. Te invităm să verifici programul centrelor noastre de relații cu clienții aici sau să folosești formularul de contact online.
Inspirație pentru viitor

Inspirație pentru viitor

Beneficiile mobilității electrice pentru o lume fără poluare către un viitor verde

Electrificarea transporturilor, o temă fierbinte pe agenda companiilor, va aduce avantaje comerciale semnificative afacerilor care vor face tranziția către ecosistemul de mobilitate electrică și va avea consecințe uriașe asupra îmbunătățirii mediului.

La baza tranziției către un viitor al infrastructurii de transport, dominată de vehicule electrice, se află evoluția tehnologică și reglementările instituțiilor normative. Încurajarea reducerii emisiilor de dioxid de carbon este o prioritate mondială și numeroase țări se concentrează pe implementarea măsurilor de eficiență energetică. Mai mult, producătorii auto și marii operatori de flote de automobile au în vedere obiective pe termen lung de independență energetică și folosirea energiei regenerabile.

Nu trebuie pierdut din vedere nici faptul că, pe măsură ce urbanizarea continuă la nivel global, atenția pentru calitatea aerului crește, ceea ce se reflectă și în preferințele consumatorilor atunci când vine vorba de alegerea unui automobil. Achiziția unui vehicul electric este încurajată și de prețul în scădere datorat rentabilității crescânde a costului bateriilor. Pe zi ce trece, tehnologia și procesele de producție ale acumulatorilor progresează alături de diversificarea opțiunilor. Producătorii auto accelerează planurile de lansare a gamelor de vehicule electrice din portofoliu pentru a se alinia legislației din ce in ce mai stricte.

Beneficiile mobilității electrice

Afacerile care investesc în mobilitatea electrică se bucură de o serie de beneficii:

  • Costuri de întreținere reduse
    Vehiculele electrice sunt construite din mai puține piese de uzură decât vehiculele cu motor cu ardere internă. Datorită faptului că vehiculele electrice au mai puține piese în mișcare față de mașinile ce folosesc combustie internă, reviziile sunt mai rare și mai ieftine. De asemenea, mașinile electrice tind să conserve și viața plăcuțelor/discurilor de frână datorită frânării regenerative.</li
  • Taxe mai mici și programe de susținere a achizițiilor
    Taxele pentru vehiculele electrice sunt mai mici decât cele pentru mașinile clasice. Taxele pentru poluare nu trebuie plătite, vehiculele electrice fiind scutite și de impozitul anual. De asemenea, prin accesarea programului guvernamental RABLA PLUS se poate primi o reducere de 45.000 lei din prețul de achiziție a unui vehicul 100% electric.
  • Contribuția la un viitor mai curat
    Un vehicul electric folosește o resursă regenerabilă, în contrast cu motoarele termice. Având în vedere că electricitatea se poate obține prin foarte multe metode, această sursă de energie se dovedește a fi sustenabilă și ecologică. Vehiculele electrice produc zero emisii poluante, un lucru demn de luat în seamă în condițiile în care calitatea aerului lasă mult de dorit, cu precădere la orele de vârf, când mii de autoturisme cu motor termic emană vapori toxici.
  • Siguranță crescută prin structura compactă
    Deoarece vehiculele electrice au mai puține componente decât mașinile clasice și astfel mai mult spațiu disponibil, producătorii sunt capabili să regândească modul în care abordează siguranța. Acumulatorii scad și centrul de greutate și oferă o rigiditate suplimentară cadrului. Vehiculele electrice sunt adesea în vârful clasei lor în ceea ce privește siguranța testată.

România are nevoie de o infrastructură solidă de stații de încărcare pentru viitorul flotelor electrice. Acest lucru înseamnă că numărul de stații trebuie să crească, iar acestea să devină mai accesibile pentru revoluția electrică din viitorul apropiat. Stațiile de încărcare se pot instala în incinta instituțiilor publice, a restaurantelor și hotelurilor, în parcările private și centre comerciale.

O soluție eficientă pentru business-uri o reprezintă achiziționarea propriilor stații de încărcare electrică. Managerii de flote le pot folosi pentru încărcarea mașinilor proprii, dar acestea pot fi disponibile și clienților sau vizitatorilor. Indiferent de dimensiunea afacerii și a numărului de mașini, instalarea propriilor stații de încărcare electrică aduce o serie de beneficii.

Beneficiile instalării stațiilor de încărcare electrică la sediile companiilor

Instalarea stațiilor de încărcare este o soluție de viitor pentru orice companie, fie că este vorba despre stații pentru clienți externi sau pentru propria flotă de mașini. Companiile care instalează stații de încărcare electrică la sediile lor se pot bucura de următoarele avantaje:

  • Satisfacție crescută a clienților
    Oferind o facilitate care ajută clienții posesori de mașini electrice să scape de grija autonomiei acestora pe parcursul zilei, companiile vor veni în întâmpinarea nevoilor acestora și se vor bucura de o apreciere crescută atât din partea clienților, cât și a partenerilor, vizitatorilor etc. Un posibil client ar putea lua în calcul disponibilitatea unei stații de încărcare pentru mașina electrică atunci când alege un loc pentru cazare, un restaurant sau un spațiu comercial unde se relaxează sau își face cumpărăturile.
  • O imagine pozitivă a brand-ului
    Atât clienții, cât și angajații se așteaptă ca o companie să aibă o abordare responsabilă față de mediu și să implementeze practici de business sustenabile din punct de vedere al resurselor. Instalând stații de încărcare electrică la propriile sedii, companiile vor demonstra că doresc să reducă impactul nociv pe care îl au vehiculele poluante asupra mediului și că s-au angajat să sprijine comunitatea interesată de mașini electrice. În acest mod, companiile se vor poziționa ca un brand responsabil social și un business sustenabil.
  • Satisfacția angajaților
    Angajații posesori de mașini electrice nu vor mai pierde timp prețios în trafic, căutând locuri de alimentare, dacă au această facilitate disponibilă la sediile companiilor. Punând la dispoziția angajaților stații de încărcare electrică la locul de muncă, aceștia vor simți că firma vine în întâmpinarea nevoilor lor, iar aceasta va contribui la creșterea gradului de fidelizare. Prezența stațiilor de încărcare electrice la sediile companiilor poate funcționa și în sine ca un factor atractiv pentru potențialii candidați interesați să lucreze în compania respectivă.
  • Poziționarea companiilor în avangarda industriei
    Companiile care se îndreaptă acum spre tehnologia vehiculelor electrice sunt văzute ca inovatoare și deschizătoare de drumuri. Instalând stații de încărcare electrică la sediile companiilor și achiziționând vehicule electrice în flotele proprii, brand-urile vor fi poziționate ca fiind orientate spre viitor si progres tehnologic. Această viziune este atrăgătoare atât pentru potențiali clienți, cât și pentru angajați.

Mobilitatea electrică reprezentată de vehiculele electrice este aici și este o industrie în plină dezvoltare. Următorii ani vor aduce schimbări semnificative legate de felul în care călătorim, pe măsură ce mașinile electrice și transportul autonom își vor face simțită prezența din ce în ce mai mult.