În perioadele 25-26 decembrie 2024 și 1-2, 6-7 ianuarie 2025, numărul de Call Center ENGIE nu va fi disponibil. Te invităm să verifici programul centrelor noastre de relații cu clienții aici sau să folosești formularul de contact online.
Precizări referitoare la aplicarea măsurilor de sprijin pentru clienții casnici  de către ENGIE Romania

Precizări referitoare la aplicarea măsurilor de sprijin pentru clienții casnici de către ENGIE Romania

ENGIE Romania aduce următoarele precizări referitoare la aplicarea măsurilor de plafonare și compensare a facturilor de gaze naturale:

Majorarea prețurilor de vânzare a gazelor naturale este cauzată de creșterea fără precedent a prețurilor de achiziție ca urmare a dezechilibrului între cerere și ofertă, creșteri de preț care nu sunt sub controlul ENGIE Romania, fiind determinate de mecanisme de piață. Aceste majorări au afectat, mai ales, clienții care au reînnoit sau au încheiat un contract nou de gaze naturale, în a doua parte a anului 2021, când prețurile de achiziție au cunoscut maxime istorice.

ENGIE Romania a aplicat, conform legii, măsurile de plafonare și compensare, însă nu toți clienții întrunesc criteriile de eligibilitate.

Astfel, dintr-un total de 1.742.544 de facturi emise clienților casnici pentru consumul de gaze naturale aferent lunii noiembrie:

  • pentru 946.772 de facturi au fost aplicate măsurile de plafonare și compensare, în baza criteriilor stabilite de lege;
  • pentru 795.772 de facturi nu au fost întrunite condițiile de eligibilitate stipulate de lege (fie din punct de vedere al prețului, fie al intervalelor de consum prevăzute). Prin urmare, pentru acestea, nu au putut fi aplicate măsurile de plafonare sau compensare.
    • Astfel, pentru 460.907 de facturi, prețul contractual s-a situat sub prețul minim de referință prevăzut de lege (de 0,125 lei/kWh);
    • Pentru restul de 334.865 de facturi nu au fost aplicate măsurile de sprijin întrucât nu s-au încadrat în categoriile de consum eligibile pentru aplicare.

În plus, aproximativ 30.000 de clienți au beneficiat de ajutoarele pentru categoriile vulnerabile, iar  jumătate dintre aceștia s-au încadrat și la măsurile de plafonare și compensare.

Măsurile de sprijin au fost comunicate tuturor clienților noștri și vom continua demersurile de informare despre criteriile de eligibilitate pentru aplicarea acestora.

Dacă, în cazuri excepționale, sunt identificate inadvertențe în procesarea facturilor, ENGIE Romania tratează fiecare caz în parte și, dacă se impune, realizează rectificările necesare, potrivit legii.

ENGIE Romania precizează că:

  • pentru a beneficia de schema de suport pentru consumatorii casnici, conform legii, titularul de contract trebuie să fie o persoană fizică;
  • clienții non-casnici, printre care IMM-urile și microîntreprinderile, trebuie să transmită, conform legii, o cerere însoțită de o declarație pe proprie răspundere că aparțin acestei categorii pentru a beneficia de schema de sprijin;
  • facturile sunt emise zilnic, în funcție de intervalul de citire, și reprezintă contravaloarea consumului din ultimele 30 de zile de la data citirii sau autocitirii contorului de client;
  • o dată la trei luni, operatorul de distribuție realizează o regularizare a consumului, cu condiția ca acestuia să i se permită accesul la contor, în caz contrar furnizorul facturează convenția de consum agreată cu clientul în momentul semnării contractului.

Reiterăm faptul că ENGIE Romania respectă legislația în vigoare și a făcut toate demersurile necesare pentru aplicarea ei.